ZASADY I ETYKIETA PRACY ZDALNEJ
- Podczas zajęć powstrzymujemy się od spożywania posiłków na wizji.
- Podczas rozmowy prowadzonej z wykorzystaniem kamery należy być ubranym.
- Rozmowy nie wolno nagrywać bez zgody osób w niej uczestniczących (podczas nagrywania wszyscy otrzymują automatycznie na ekranach komunikat o nagrywaniu).
- Podczas zajęć zdalnych wszystkie mikrofony w komputerach, telewizory, radia i inne sprzęty w domu muszą być wyciszone.
- Rozmowę -wideo lekcję zawsze rozpoczyna nauczyciel, uczniowie do niej dołączają!!!
- Nie wrzucamy linków, hasztagów itp. na grupę zajęciową bez zgody osoby prowadzącej.
- Tzw. przejmowanie pulpitu może następować tylko za zgodą nauczyciela do celów związanych z lekcją.
- Stosujemy się do zasad ustalonych w danej grupie- zespole.
- Odzywamy się do siebie kulturalnie.
- Nauczyciel/ pracownik szkoły odpowiada na emaile, wiadomości, czaty w godzinach pracy szkoły ( od godz.7.30 do 15.30). Nauczanie zdalne nie oznacza dostępności przez 24h.
- Telefon-zasady komunikacji:
- Jeśli umówiłeś się na telefon, spotkanie oddzwoń.
- Odbierając telefon, pamiętaj o przedstawieniu się.
- Dzwoniąc, również się przedstaw.
- Jeśli rozmowa została przerwana, dzwoni ponownie osoba, która dzwoniła.
- Nie wiesz czegoś, nie możesz znaleźć informacji:
- sprawdź najpierw email, czat grupy, zakładki na Teams, stronę szkoły, fb szkoły
- zapytaj koleżankę /kolegę z klasy/szkoły;
- jeśli dalej nie wiesz zapytaj nauczyciela/ wychowawcę.
- Wszystkie sprawy sporne rozstrzyga Dyrektor szkoły w porozumieniu z nauczycielem, uczniem a w razie potrzeby także z rodzicem.