Szanowni Rodzice i Uczniowie Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Gdańsku,

prosimy o zapoznanie się z zarządzeniem dyrektora Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Gdańsku, regulującym sposób organizacji zajęć w szkole w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły, w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i  zwalczaniem COVID-19 z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w roku szkolnym 2019/2020.

Zarządzenie Nr  11/2019/2020

Dyrektora Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Gdańsku

z dnia 25 marca 2020 r.

w sprawie informacji o sposobie i trybie realizacji zadań szkoły w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania.

 

Na podstawie §1 Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, dyrektor szkoły zarządza:

  1. Zajęcia lekcyjne oraz komunikacja uczniów, rodziców i nauczycieli będzie odbywała się zdalnie przy wykorzystaniu darmowych narzędzi Microsoft Office 365 a zwłaszcza przy wykorzystaniu aplikacji TEAMS, według planu zajęć zamieszczonego na Gdańskiej Platformie Edukacyjnej. Dodatkowo komunikacja dla rodziców – strona internetowa szkoły http://zsgh.edu.gdansk.pl/pl, oraz wychowawcy klas przez dziennik elektroniczny.
  2. Do komunikacji zdalnej można używać telefon komórkowy, laptop, komputer stacjonarny.
  3. Uczniowie, którzy nie posiadają laptopa lub komputera stacjonarnego mogą używać telefon komórkowy do uczestniczenia w zajęciach online, komunikowania się z nauczycielami, wykonywania pracy podczas zajęć lekcyjnych oraz przesyłania prac domowych wykonanych w sposób tradycyjny. Zdjęcia pracy ucznia muszą zostać wysłane na adres poczty służbowej nauczyciela (poczta Office) w terminie wyznaczonym przez nauczyciela. Uczniowie do komunikacji z nauczycielem w bieżących sprawach mogą posługiwać się także pocztą GPE lub czatem w grupie zajęciowej TEAMS.
  4. Nauczyciel w ramach pracy jest zobowiązany do:
    1. umieszczania, aktualizowania materiałów dla uczniów w aplikacji TEAMS, ale również do korzystania w razie potrzeb z rekomendowanych przez MEN narzędzi Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej m.in: 

      www.epodreczniki.pl

      www.cke.gov.pl;

      www.gov.pl/zdalnelekcje

    2. różnych form monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów zgodnie ze Statutem Technikum nr 3 i Branżowej Szkoły I Stopnia Nr 3 przy wykorzystaniu aplikacji TEAMS oraz innych dostępnych narzędzi TIK,
    3. wysłania informacji zwrotnej do ucznia na temat jego postępów i osiągnięć edukacyjnych w związku z wykonanymi zadaniami, tak by uczeń mógł się z nią zapoznać i przystąpić do poprawy,
    4. regularnego wpisywania motywujących ocen i innych niezbędnych informacji do dziennika GPE,
    5. przeprowadzania lekcji online z uczniami, max 5 godzin dziennie dla ucznia w danej klasie.
    6. przeprowadzania konsultacji z rodzicami zgodnie z ustalonym harmonogramem,
    7. powiadomienia emailem lub telefonicznie kadrę kierowniczą o nieobecności w pracy zgodnie z dotychczas obowiązującymi zasadami.
    8. Na takiej samej zasadzie realizować zajęcia z rewalidacji i nauczanie indywidualne.
  1. Uczniowie w czasie zawieszenia zajęć w szkole i nauczania zdalnego zobowiązani są do:

Korzystania z poczty elektronicznej GPE logując się codziennie zgodnie z planem lekcji.

Ponadto:

  1. wykonania i przesyłania nauczycielowi pracy zgodnie ze wskazówkami nauczyciela w tym dopuszczalne jest przesłanie zdjęcia wykonanej pracy.
  2. opisania imieniem i nazwiskiem, nazwą przedmiotu oraz symbolem klasy prac przesyłanych do nauczycieli.
  3. skontaktowania się z wychowawcą lub nauczycielem uczącym danego przedmiotu w przypadku problemów technicznych i sprzętowych ucznia, poprzez dziennik elektroniczny lub email służbowy nauczyciela; dodatkowo w sprawach dot. problemów z GPE skontaktowania się z administratorem ZSGH Gdańsk, poprzez kanał łączności GPE (wiadomości) lub służbowy adres r.misztal@zsgh.edu.gdansk.pl (sprawy dot. problemów z GPE); w przypadku braku dostępu do Internetu możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr (58) 341-68-51 w czwartki w godz. 8.00-13.00

6. W czasie zawieszenia zajęć w szkole nauczyciel sprawdza frekwencję poprzez wpis ucznia na czacie w aplikacji TEAMS „obecna/obecny” lub na podstawie zgłoszenia obecności ustnie przez ucznia nauczycielowi podczas lekcji. Obecność powinna być sprawdzona przez nauczyciela przynajmniej na początku zajęć lekcyjnych. Nauczyciel odnotowuje frekwencję w dzienniku GPE w danym dniu na swojej lekcji zaznaczając opcję: zdalnie nauczany.

7. Konsultacje z rodzicami odbywają się z wykorzystaniem dziennika elektronicznego GPE, poprzez aplikację Microsoft Office 365-TEAMS lub w razie potrzeby telefonicznie (w przypadku, gdy nauczyciel udostępnia prywatny numer telefonu na potrzeby szkoły) codziennie od poniedziałku do piątku w dni zajęć lekcyjnych w godzinach 8.00- 16.00.

8. Pełnoletni uczniowie oraz rodzice uczniów niepełnoletnich usprawiedliwiają nieobecność ucznia na zajęciach zdalnych przez wysłanie wiadomości na poczcie GPE do wychowawcy klasy.

9.Zajęcia szkolne online rozpoczynają się o godzinie 7.25 a kończą się najpóźniej o godzinie 16.00, z możliwością dostosowania tego czasu do dynamicznie zmieniających się potrzeb.

10. Po każdej jednostce lekcyjnej uczeń i nauczyciel ma przerwę a następna godzina rozpoczyna się zgodnie z planem.

11. Zespoły przedmiotowe uzgadniają a przewodniczący zespołów przesyłają do końca każdego tygodnia do wiadomości na adres mailowy do wicedyrektor p. Beaty Wilimberg informację o tygodniowym zakresie treści nauczania do zrealizowania na poszczególnych przedmiotach w czasie obowiązywania zdalnego nauczania, uwzględniając równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia, zróżnicowanie zajęć w każdym dniu, możliwości psychofizyczne uczniów w ciągu dnia, łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia oraz ograniczeń wynikających ze specyfiki zajęć. Informacja obejmuje okres czasu na jaki rozporządzenie MEN wprowadza zawieszenie zajęć w szkole.

12. W czasie zawieszenia zajęć w szkole uczniowie Technikum nie realizują zaplanowanej praktyki zawodowej. W tym czasie uczniowie mają lekcje zgodnie z obowiązującym planem lekcji. Praktykę będzie można realizować do końca roku szkolnego 2019/2020. W przypadku realizacji praktyki w okresie ferii letnich czas trwania zajęć nie ulega skróceniu w rozumieniu przepisów w sprawie praktycznej nauki zawodu.

13. Uczniowie Branżowej Szkoły I Stopnia odbywający zajęcia praktyczne w poszczególnych dniach – realizują wybrane efekty kształcenia, wyłącznie w zakresie w jakim z programu nauczania danego zawodu wynika możliwość realizacji wybranych efektów kształcenia z wykorzystaniem metod i technik na odległość - pracę koordynuje Kierownik Szkolenia Praktycznego.

14. Na godzinach z wychowawcą pamiętamy o wsparciu, wysłuchaniu uwag uczniów, utrzymaniu dobrych relacji – koordynuje wicedyrektor Małgorzata Karpińska.

15. Nauczyciele bibliotekarze, pedagog i psycholog są dostępni - pełnią funkcję wsparcia indywidualnego w realizacji zadań dla ucznia, rodzica i nauczyciela w godzinach swojej pracy zdalnie.

Zarządzenie  wchodzi w życie z dniem 25 marca 2020 r.

Mam nadzieję, że nie napotkamy dużych problemów technicznych. Pamiętając jednak, że zarówno nauczyciele, jak i uczniowie mogą mieć takie problemy, czy też po prostu kłopoty z Internetem - liczę na współpracę całej społeczności ZSGH.

Wierzę, że mamy odpowiedzialną i zaangażowaną  młodzież, która rozumie powagę sytuacji, i codziennie „będzie obecna w naszej wirtualnej szkole.”

Życzę nam wszystkim zdrowia i cierpliwości!!                              

Wiesława Bromber

Dyrektor

Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Gdańsku