Szanowni Rodzice i Uczniowie Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Gdańsku,
prosimy o zapoznanie się z zarządzeniem dyrektora Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Gdańsku, regulującym sposób organizacji zajęć w szkole w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły, w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w roku szkolnym 2019/2020.
Zarządzenie Nr 11/2019/2020
Dyrektora Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Gdańsku
z dnia 25 marca 2020 r.
w sprawie informacji o sposobie i trybie realizacji zadań szkoły w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania.
Na podstawie §1 Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, dyrektor szkoły zarządza:
- Zajęcia lekcyjne oraz komunikacja uczniów, rodziców i nauczycieli będzie odbywała się zdalnie przy wykorzystaniu darmowych narzędzi Microsoft Office 365 a zwłaszcza przy wykorzystaniu aplikacji TEAMS, według planu zajęć zamieszczonego na Gdańskiej Platformie Edukacyjnej. Dodatkowo komunikacja dla rodziców – strona internetowa szkoły http://zsgh.edu.gdansk.pl/pl, oraz wychowawcy klas przez dziennik elektroniczny.
- Do komunikacji zdalnej można używać telefon komórkowy, laptop, komputer stacjonarny.
- Uczniowie, którzy nie posiadają laptopa lub komputera stacjonarnego mogą używać telefon komórkowy do uczestniczenia w zajęciach online, komunikowania się z nauczycielami, wykonywania pracy podczas zajęć lekcyjnych oraz przesyłania prac domowych wykonanych w sposób tradycyjny. Zdjęcia pracy ucznia muszą zostać wysłane na adres poczty służbowej nauczyciela (poczta Office) w terminie wyznaczonym przez nauczyciela. Uczniowie do komunikacji z nauczycielem w bieżących sprawach mogą posługiwać się także pocztą GPE lub czatem w grupie zajęciowej TEAMS.
- Nauczyciel w ramach pracy jest zobowiązany do:
- umieszczania, aktualizowania materiałów dla uczniów w aplikacji TEAMS, ale również do korzystania w razie potrzeb z rekomendowanych przez MEN narzędzi Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej m.in:
- różnych form monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów zgodnie ze Statutem Technikum nr 3 i Branżowej Szkoły I Stopnia Nr 3 przy wykorzystaniu aplikacji TEAMS oraz innych dostępnych narzędzi TIK,
- wysłania informacji zwrotnej do ucznia na temat jego postępów i osiągnięć edukacyjnych w związku z wykonanymi zadaniami, tak by uczeń mógł się z nią zapoznać i przystąpić do poprawy,
- regularnego wpisywania motywujących ocen i innych niezbędnych informacji do dziennika GPE,
- przeprowadzania lekcji online z uczniami, max 5 godzin dziennie dla ucznia w danej klasie.
- przeprowadzania konsultacji z rodzicami zgodnie z ustalonym harmonogramem,
- powiadomienia emailem lub telefonicznie kadrę kierowniczą o nieobecności w pracy zgodnie z dotychczas obowiązującymi zasadami.
- Na takiej samej zasadzie realizować zajęcia z rewalidacji i nauczanie indywidualne.
- Uczniowie w czasie zawieszenia zajęć w szkole i nauczania zdalnego zobowiązani są do:
Korzystania z poczty elektronicznej GPE logując się codziennie zgodnie z planem lekcji.
Ponadto:
- wykonania i przesyłania nauczycielowi pracy zgodnie ze wskazówkami nauczyciela w tym dopuszczalne jest przesłanie zdjęcia wykonanej pracy.
- opisania imieniem i nazwiskiem, nazwą przedmiotu oraz symbolem klasy prac przesyłanych do nauczycieli.
- skontaktowania się z wychowawcą lub nauczycielem uczącym danego przedmiotu w przypadku problemów technicznych i sprzętowych ucznia, poprzez dziennik elektroniczny lub email służbowy nauczyciela; dodatkowo w sprawach dot. problemów z GPE skontaktowania się z administratorem ZSGH Gdańsk, poprzez kanał łączności GPE (wiadomości) lub służbowy adres r.misztal@zsgh.edu.gdansk.pl (sprawy dot. problemów z GPE); w przypadku braku dostępu do Internetu możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr (58) 341-68-51 w czwartki w godz. 8.00-13.00
6. W czasie zawieszenia zajęć w szkole nauczyciel sprawdza frekwencję poprzez wpis ucznia na czacie w aplikacji TEAMS „obecna/obecny” lub na podstawie zgłoszenia obecności ustnie przez ucznia nauczycielowi podczas lekcji. Obecność powinna być sprawdzona przez nauczyciela przynajmniej na początku zajęć lekcyjnych. Nauczyciel odnotowuje frekwencję w dzienniku GPE w danym dniu na swojej lekcji zaznaczając opcję: zdalnie nauczany.
7. Konsultacje z rodzicami odbywają się z wykorzystaniem dziennika elektronicznego GPE, poprzez aplikację Microsoft Office 365-TEAMS lub w razie potrzeby telefonicznie (w przypadku, gdy nauczyciel udostępnia prywatny numer telefonu na potrzeby szkoły) codziennie od poniedziałku do piątku w dni zajęć lekcyjnych w godzinach 8.00- 16.00.
8. Pełnoletni uczniowie oraz rodzice uczniów niepełnoletnich usprawiedliwiają nieobecność ucznia na zajęciach zdalnych przez wysłanie wiadomości na poczcie GPE do wychowawcy klasy.
9.Zajęcia szkolne online rozpoczynają się o godzinie 7.25 a kończą się najpóźniej o godzinie 16.00, z możliwością dostosowania tego czasu do dynamicznie zmieniających się potrzeb.
10. Po każdej jednostce lekcyjnej uczeń i nauczyciel ma przerwę a następna godzina rozpoczyna się zgodnie z planem.
11. Zespoły przedmiotowe uzgadniają a przewodniczący zespołów przesyłają do końca każdego tygodnia do wiadomości na adres mailowy do wicedyrektor p. Beaty Wilimberg informację o tygodniowym zakresie treści nauczania do zrealizowania na poszczególnych przedmiotach w czasie obowiązywania zdalnego nauczania, uwzględniając równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia, zróżnicowanie zajęć w każdym dniu, możliwości psychofizyczne uczniów w ciągu dnia, łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia oraz ograniczeń wynikających ze specyfiki zajęć. Informacja obejmuje okres czasu na jaki rozporządzenie MEN wprowadza zawieszenie zajęć w szkole.
12. W czasie zawieszenia zajęć w szkole uczniowie Technikum nie realizują zaplanowanej praktyki zawodowej. W tym czasie uczniowie mają lekcje zgodnie z obowiązującym planem lekcji. Praktykę będzie można realizować do końca roku szkolnego 2019/2020. W przypadku realizacji praktyki w okresie ferii letnich czas trwania zajęć nie ulega skróceniu w rozumieniu przepisów w sprawie praktycznej nauki zawodu.
13. Uczniowie Branżowej Szkoły I Stopnia odbywający zajęcia praktyczne w poszczególnych dniach – realizują wybrane efekty kształcenia, wyłącznie w zakresie w jakim z programu nauczania danego zawodu wynika możliwość realizacji wybranych efektów kształcenia z wykorzystaniem metod i technik na odległość - pracę koordynuje Kierownik Szkolenia Praktycznego.
14. Na godzinach z wychowawcą pamiętamy o wsparciu, wysłuchaniu uwag uczniów, utrzymaniu dobrych relacji – koordynuje wicedyrektor Małgorzata Karpińska.
15. Nauczyciele bibliotekarze, pedagog i psycholog są dostępni - pełnią funkcję wsparcia indywidualnego w realizacji zadań dla ucznia, rodzica i nauczyciela w godzinach swojej pracy zdalnie.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 25 marca 2020 r.
Mam nadzieję, że nie napotkamy dużych problemów technicznych. Pamiętając jednak, że zarówno nauczyciele, jak i uczniowie mogą mieć takie problemy, czy też po prostu kłopoty z Internetem - liczę na współpracę całej społeczności ZSGH.
Wierzę, że mamy odpowiedzialną i zaangażowaną młodzież, która rozumie powagę sytuacji, i codziennie „będzie obecna w naszej wirtualnej szkole.”
Życzę nam wszystkim zdrowia i cierpliwości!!
Wiesława Bromber
Dyrektor
Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Gdańsku