W dniu 09.12. 2016 klasa III B miała okazję wziąć udział w warsztatach na temat Revenue Management w hotelu czyli jak liczyć, aby się nie przeliczyć?! W warsztatach przygotowanych przez Dyrektora Zarządzającego Qualia Hotel Management Pana Leszka Laskowskiego poznała elementy zarządzania przychodami w hotelu.

W trakcie warsztatów poruszone zostały następujące zagadnienia:

Główne zagadnienia:

  1. Pojęcie RM w literaturze,
  2. Praktyczne znaczenie pojęcia RM w hotelu,
  3. Obszary działalności hotelowej kontrolowane przez RM,
  4. Kto tak na prawdę odpowiada za RM w hotelu?
  5. RM na rynku produktów i usług związanych z hotelarstwem,
  6. Cykl analityczno – decyzyjny w RM,
  7. Revenue Management a Yield Management – obszary znaczeniowe,
  8. Specyficzne środowisko działalności hotelowej (zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania).
  9. Dlaczego produkt hotelowy jest trudny w zarządzaniu?
  10. Podstawowe wskaźniki dot. efektywności w hotelarstwie – możliwości i ograniczenia,
  11. Strategie sprzedaży a RM (poszukiwanie złotego środka),
  12. Badanie udziału w rynku (market share),
  13. Konflikty i przewidywania w sprzedaży usług hotelowych,
  14. Dni constrained i unconstrained,
  15. Znaczenie overbookingu,
  16. Restrykcje sprzedażowe – możliwości i zagrożenia,
  17. Analiza ryzyka kanibalizacji ofert,
  18. Przyszłość RM, „sztuczna inteligencja”, jakość danych.

Warsztat spotkał się z dużym zainteresowaniem uczniów i był również okazją na spotkanie z profesjonalistą w dziedzinie hotelarstwa.