W dniu 09.12. 2016 klasa III B miała okazję wziąć udział w warsztatach na temat Revenue Management w hotelu czyli jak liczyć, aby się nie przeliczyć?! W warsztatach przygotowanych przez Dyrektora Zarządzającego Qualia Hotel Management Pana Leszka Laskowskiego poznała elementy zarządzania przychodami w hotelu.
W trakcie warsztatów poruszone zostały następujące zagadnienia:
Główne zagadnienia:
- Pojęcie RM w literaturze,
- Praktyczne znaczenie pojęcia RM w hotelu,
- Obszary działalności hotelowej kontrolowane przez RM,
- Kto tak na prawdę odpowiada za RM w hotelu?
- RM na rynku produktów i usług związanych z hotelarstwem,
- Cykl analityczno – decyzyjny w RM,
- Revenue Management a Yield Management – obszary znaczeniowe,
- Specyficzne środowisko działalności hotelowej (zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania).
- Dlaczego produkt hotelowy jest trudny w zarządzaniu?
- Podstawowe wskaźniki dot. efektywności w hotelarstwie – możliwości i ograniczenia,
- Strategie sprzedaży a RM (poszukiwanie złotego środka),
- Badanie udziału w rynku (market share),
- Konflikty i przewidywania w sprzedaży usług hotelowych,
- Dni constrained i unconstrained,
- Znaczenie overbookingu,
- Restrykcje sprzedażowe – możliwości i zagrożenia,
- Analiza ryzyka kanibalizacji ofert,
- Przyszłość RM, „sztuczna inteligencja”, jakość danych.
Warsztat spotkał się z dużym zainteresowaniem uczniów i był również okazją na spotkanie z profesjonalistą w dziedzinie hotelarstwa.