15 września Samorząd Uczniowski ogłosił dniem tematycznym. Zaproszono uczniów ZSGH do przebierania się w stroje w kropki.
Także na lekcjach j. angielskiego uczniowie klas klasy 3b i 1n świętowali Międzynarodowy Dnia Kropki (the Dot Day). Młodzież rozprawiała o granicach ludzkiej kreatywności. Uczniowie rysowali "coś z niczego" (czyli: zacznij od kropki), myśleli krytycznie, budowali koncepcję CREATIVITY metodą #MaliRebelianci, poznali historię Vashti. Zajęciom towarzyszyły: scena "Multiplying Cups" z Harrego Pottera, myśl filozoficzna oraz cytaty znanych osób dotyczące kreatywności. Budowle prawdziwie fluktuowały w procesie tworzenia. I to wszystko po angielsku!
Międzynarodowy Dzień Kropki obchodzimy od 2008 r. To inicjatywa mająca pobudzać kreatywność młodych ludzi i zachęcać ich do tworzenia. Inspiracją powołania Dnia Kropki była opowiastka kanadyjskiego pisarza i ilustratora książek dla dzieci Petera H. Reynoldsa pt. „The Dot” (Kropka). Bohaterką opowieści jest mała Vashti, która dzięki malutkiej kropce i „pani od plastyki” poznała i uwierzyła w swój talent i możliwości. „Postaw tu kropkę i zobaczymy, co się stanie” – powiedziała kiedyś nauczycielka do Vashti. Dziewczynka od niechcenia wycelowała czarnym flamastrem w środek białej kartki i sprawę uznała za zakończoną. Tymczasem to był dopiero początek kreatywnej przygody Vashti. Nauczycielka poprosiła bowiem uczennicę, żeby pod swoim pracą własnoręcznie się podpisała. Dziewczynka pod kropką umieściła swoje imię. Niedługo po tym jej oczom ukazuje się piękna złota rama, okalająca pierwsze „dzieło” Vashti – czarną kropkę. Wówczas następuje przełom i Vashti staje się twórczynią kolejnych kropek, które sama sobie artystycznie programuje – pod względem wielkości i koloru. Staje się po prostu prawdziwą artystką, która w końcu wystawia swoje prace na prawdziwej wystawie i inspiruje rówieśników, żeby spróbowali tego samego.