Erasmus + 2018-2020 Grand Tour d’Europe - Zespół Szkół Gastronomiczno - Hotelarskich (Technikum Nr 3, Branżowa Szkoła I stopnia Nr 3)

Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich

w Gdańsku (Technikum Nr 3, Branżowa Szkoła I stopnia Nr 3)

Projekt Erasmus+ “Grand Tour d’Europe” o numerze 2018-1-FR01-KA229-048295_2 został złożony w ramach sektora Edukacja Szkolna, Akcja 2 Partnerstwa Strategiczne - Współpraca Szkół w roku 2018.

Koordynatorem projektu i głównym realizatorem jest Francja, która złożyła projekt do realizacji. Uczestnikami – partnerami projektu są Polska, Francja Decize, Francja Auray oraz Włochy Neapol. Projekt będzie trwał od 1.09.2018 do 31.08.2020. Kwota dofinansowania (całkowita) wyniesie ok. 96 483 euro. Kwotę dofinansowania dla polskiej szkoły (ZSGH) oszacowano na 23 436 euro.

Projekt jest przeznaczony dla klas I-IV ZSGH Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej. Uczniowie odwiedzą łącznie cztery kraje partnerskie – Włochy, Francję Decize, Auray Strasburg oraz Polskę. W każdym wyjeździe weźmie udział sześcioro uczniów (łącznie 24) wraz z opiekunami nauczycielami ZSGH (łącznie 9). Nauczyciele wezmą udział w czterech spotkaniach projektowych (Francja Decize, Auray, Włochy Neapol, Polska) celem planowania, ewaluacji i podsumowania projektu.

Ten projekt jest świetną okazją do rozwinięcia europejskiej tożsamości, ale jest także ochroną przed ksenofobicznymi zachowaniami. Nasz projekt wykorzysta doświadczenie uczniów do prowadzenia marketingu terytorialnego. Po zakończeniu projektu każdy uczeń otrzyma Europass dostarczony przez europejskiego przedstawiciela.

Cele: Dla uczniów: - Postrzeganie Europy jako terytorium bogatego w swoją różnorodność i zwalczającego ksenofobię. - nabywanie umiejętności,i zwalczaniu rezygnacji z nauki w szkole. Liczba i profile uczestników: W projekcie bierze udział ponad stu uczniów w wieku od 14 do 18 lat. Z projektem tym związane są cztery szkoły: liceum Maurice Genevoix (Francja), liceum im. Benjamina Franklina (Francja), Vittorio Emmanuele II Liceum (Włochy) i liceum Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich (Polska). Szkoły te mają bogate doświadczenie w międzynarodowych projektach i wymianach. Studenci biorący udział w tym projekcie pochodzą z sektorów zarządzania, ekonomii lub hotelarstwa i cateringu.

Opis działań: - wizyty studyjne organizowane przez kraje partnerskie w wybranych przez nich miejscach (gospodarcze lub kulturalne witryny). - Wizyta studyjna w lokalnym Porcie "La Jonction" - Spotkanie profesjonalistów (informacja turystyczna / odpowiedzialna za marinę) - Wycieczka z przewodnikiem po średniowiecznym mieście - Wizyta studyjna nad kanałem Promowanie zasobów kulturowych poprzez tworzenie wideo - Wizyta studyjna muzeów i stanowisk archeologicznych w Neapolu - Wizyty w terenie stanowiska archeologiczne w Neapolu - Spotkanie ze specjalistami z branży audiowizualnej Promocja dziedzictwa turystycznego Bretanii poprzez produkcję ulotki Mobilities - Wizyta studyjna w Cytadeli w Port Louis - Wizyty studyjne w Carnac Hirements - Spotkanie z profesjonalistą odpowiedzialnym za radę terytorialną Produkcja kulinarna z produktów zebranych podczas wycieczek. - Warsztat z ekspertem kulinarnym - Stworzenie bloga promującego europejskie dziedzictwo kulinarne Mobilities - Wizyta studyjna "Półwyspu Helskiego" - Powstanie warsztatu kulinarnego - Wizyta studyjna w Trójmieście - Wizyta w restauracjach miejscowi weganie i wegetarianie Odkrycie instytucji europejskiej w Strasburgu: Parlament Europejski - Przekazanie Europass przez parlamentarzystę - Wycieczka z przewodnikiem po Parlamencie Europejskim Prezentacja końcowej produkcji projektu "Wielka wycieczka po Europie" Powrót do Lycée Maurice Genevoix (Decize - Francja) za : - Prezentacja produkcji końcowych przed urzędnikami miejskimi, specjalistami z branży turystycznej - napisanie artykułu do lokalnej prasy - wystawa zdjęć w liceum - zajęcia sportowe z nauczycielami sportowymi (polo kajakowe, siatkówka, wspinaczka , Kolarstwo górskie, tenis, tenis stołowy) - Spotkanie z profesjonalistami (turystyka, hotelarstwo i restauracja, deweloper terytorialny, lokalni wybrani przedstawiciele). - Wykorzystanie narzędzi cyfrowych.

 

powrót do góry